Sayfalar

9 Ağustos 2012 Perşembe

MANTARLI ET SOTE

Harika bir et sote tarifi veriyorum şimdi size hanımlar. Bu yemeği yapanlarımız vardır mutlaka fakat ben hiç yapmayanlar için veriyorum tarifi ve denemelerini şiddetle tavsiye ediyorum. Aslında et yerine tavukla da yapabilirsiniz diyorum. İnanın bana lokum gibi pişmiş bir et yemeği oluyor. Tadına doyamadık biz yerken:))) İnşallah sizlerde beğenirsiniz....
Buyrun tarifi:

Malzemeler:
500 gr sotelik dana eti,
200 mr mantar,
2 soğan,
3 yeşil sivri biber,
2 domates,
1 çorba kaşığı domates salçası,
1 tatlı kaşığı tatlı biber salçası,
tuz, karabiber, zeytinyağı



Yapılışı:
Öncelikle eti kuşbaşı doğrayıp, düdüklü tencereye zeytinyağı ekleyip 20 dk pişirelim. Kevgirle eti alıp ayrı bir tencereye aktaralım. Yağı koyup jülyen doğranmış soğan, biberle eti kavuralım. Domatesleri küçük küçük doğrayalım. Tuzunu, karabiberini, salçaları ve domatesi de tencereye ekleyip karıştıralım. Mantarları küçük doğrayalım. Tencereye çok az yağ ekleyip kavuralım. Bu sırada üzerine kararmamaları için 3-4 damla limon suyu ekleyelim. Kavurduğumuz mantarı da etlere dahil edelim. 
Biraz ( yaklaşık 5 dk ) daha pişirelim.  Ocağın altını kapatalım.
Sıcak servis yapalım...
Afiyet olsun... 

11 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. tavuklusunu yaparız biz genelde

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyor...elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. mantar severek olarak sık yapılan bir yemek bizim evde emeğine sağlık canım sunumda çok şık

    YanıtlaSil
  5. Fatoşcum harika olmuş, emeğine sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Değerli yorumlarınız için çok ama çok teşekkür ediyorum. Ben de genelde tavuklusunu yaparım fakat eşimin isteği üzerine yapıldı:)))
    Denemenizi tavsiye ederim:)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. bende böyle yapıyorum. ama senin sunumun ve fotoğraflama harika. elelrine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Düdüklüye su da konulacak mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif hanımcım, ben suyunu salıp çekene kadar pişirdim, extra su eklemedim. Kendi suyunda pişti.
      Kontrollü pişirmenizi öneririm. Bazı etler de çok çabuk pişmiyor içine az su ilave etmek gerekiyor....

      Sil

Yorumlar