Sayfalar

1 Ekim 2012 Pazartesi

SODALI PAMUK POĞAÇA



Herkese Günaydın,
Güzel bir hafta dileyerek söze başlamak istiyorum. Şu günlerde gelen mesajlardan anneler çocukların beslenme çantalarına doyurucu, miniklerin severek yiyebileceği neler yapabiliriz sorusuna cevaben bu poğaçaları hazırladım. Tabiiki sadece poğaça koyun demiyorum, açma, tuzlu veya tatlı kek, börek de koyabiliriz...
Bu poğaça tam miniklere göre diye düşünüyorum. Hem puf puf yumuşacık hemde çok doyurucu. Sevgili anneler her gün ne yapalım diye düşünüp duruyorlar. Size bir tavsiyem daha olacak aslında. Diyelim ki bu poğaçadan yaptınız. Bu arada bu ölçülerde 2 tepsi poğaça çıkıyor bereketli de aynı zamanda:)))) Ertesi gün çocuğunuzun beslenme çantasına koydunuz, kalan poğaçaları ikişerli buzdolabı poşetlerine koyup deepfreeze de muhafaza edebilirsiniz. Bir hafta boyunca aynı poğaçayı yedirmeyelim. Arada başka alternatifler de sunalım. Daha sonra ihtiyaç olduğunda yada onu bırakın acil çıkagelen misafirleriniz içinde harika bir öneri... Çıkartın deepfrezden poğaçanızı tavada azıcık arkalı önlü ısıtın :) Bakın nasıl da yumuşacık eski formunu alacak poğaçalarınız. 
Maalesef ki çalışan annelerin mutfakta geçirecekleri zaman çok çok kısıtlı... Yemekti bulaşıktı derken zaten vakit geçiyor. Bu çok pratik bir çözüm olacaktır sizlere. Elinizin altında hep bir alternatif olacak yani:)))))
Ben de bu poğaçaları İzmir Tepecik Hastanesi, Çocuk Cerrahisinde yatan 3,5 yaşındaki güzeller güzeli Simgemi hastanede ziyareti için hazırladım. Aslına bakarsanız şu an sadece serumla besleniyor fakat canım arkadaşım Pınarım ikinci bebeğine hamile ve yavrusunun başında o bekliyor. Onunda beslenmesi gerekiyor. Kendine dikkat etmesi gerekiyor çünkü hamileliğinin daha ilk aylarında.....
Simge 26 Eylül'de safra kesesi ameliyatı oldu. Safra kesesi alındı. Çünkü yaklaşık 8-9 aydır karın ağrısı şikayeti çekiyordu. Birçok doktora gidildi fakat hiçbir şey bulunamadı. En son olarak da bu hastaneye geldiler. Ve teşhis burada konuldu hemen ameliyata alındı ve şimdi sağlığı çok şükür yerinde diyebilirim. Hastane de yatış süreci biraz daha uzayabilir. Doktorların söylediği şu ki bu yaştaki bir çocuğa, safra kesesi ameliyatını ilk kez  yaptıkları ve gözetim altında bulundurmak istemeleri... Çok doğal bir süreç elbette.
Benim prensesim günden güne çok daha iyiye gidiyor maşallah. İnşallah sizlerle daha iyi haberlerini de paylaşıcam Allah'ın izniyle.
Biliyorum konuyu çok fazla anlattım ama onlar benim değer verdiğim dostlarım... Ve ben aynı zamanda Simgemin kına annesiyim :)))) Simge doğumdan sonra hastanede 1,5 -2 aya yakın kaldı pramatüre doğduğu için. Ne günler yaşadık Pınarımla birlikte. Hepsi bir yaşanmışlık... 
Artık sağlıkla mutlulukla geçirilecek çok daha iyi günlerimizin olmasını diliyorum Allah'tan.
Şimdi bu geçiyorum pamuk poğaçamın tarifine, mutlaka denemenizi de tavsiye ediyorum. İnanın bana pamuk gibi oluyor gerçekten ayrıca bayatlamıyor da.... Daha ne istenir ki bir poğaçadan:)))))



SODALI PAMUK POĞAÇA
Malzemeler:
1 su bardağı soda,
1 su bardağı ılık süt,
1 su bardağı sıvıyağ,
1 pkt instant maya,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 çorba kaşığı toz şeker,
1 yumurtanın akı, (sarısı üzeri için)
Yaklaşık 5-6 su bardağı elenmiş un

İç harcı için:
500 gr. lor peyniri,
yarım demet maydanoz,

Üzeri için: 
2 yumurta sarısı, çok az sıvıyağ
susam

( mayalanan hamur )
Yapılışı:
Öncelikle geniş ve derin bir kaba ılık süt, sıvıyağ, soda, yumurta akı, tuz ve şekeri ekleyip karıştıralım. Elenmiş un ve mayayı ekleyip iyice yoğuralım. Daha sonra üzerini kapatıp yaklaşık 45 dk mayalanması için ılık bir yerde bekletelim. Hamurumuz süre sonunda tam iki katı kabaracaktır. Hamur mayalanırken maydanozu yıkayıp ince kıyım doğrayalım. Ayrı bir kabın içine lor peynirini ve maydanozu alıp karıştıralım.
Mayalanan hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp elimizle yuvarlak yapalım. ortasına peynirli harçtan koyup uçlarını bohça gibi kapatalım. Kapattığımız yeri alta gelecek şekilde çok az yağlanmış tepsiye dizelim. Üzerine yumurta sarısı ve sıvıyağ karışımından fırça yardımıyla sürelim. Susamla bolca süsleyelim. Önceden ısıtılmış fırında üzeri nar gibi olarak kadar pişirelim.
Not: İç malzemesini beyaz peynirli, zeytinli, pırasalı, patatesli veya patlıcanlı da yapabilirsiniz.
Afiyet Olsun...

12 yorum:

  1. Ellerinize sağlık bende biliyorum bu poğaçayı çok güzel ve yumusacık oluyor...Ne zamandır yapmıyordum hatırlattınız bi nevi ;)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle harika:)) Çok teşekkürler,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Su an havalimanindayim,istanbula gidiyorum.Donuste ben bu pompislerden yapacagim,eline saglik

    YanıtlaSil
  4. Günaydın Dileğim:) Yap canım şimdiden afiyetler olsun:)))
    Öpüldün...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkürler sevgili Hande:)))

    YanıtlaSil
  7. tarifler süpper elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkürler Nimet hanım :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. mutfak konusunda özürlü olduğum için internete girmeden birşey beceremiyorum.oyuzden bnm gibilere çok faydalı oluyor böyle siteler.seni bana allah gönderdi demişmiydim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba zeytinezmesi :))
      mutlaka sen de çok güzel mamalar yapıyorsundur... Bence kendine haksızlık etmemelisin....
      Bizler sadece aracıyız bu konuda...
      Çok öpüyorum canım,
      sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  10. mutfak konusunda özürlü olduğum için nete girip bakmadan hiçbirşey beceremiyorum..yani bu yüzdendir ki seni bana allah gönderdi demişmiydim :)

    YanıtlaSil
  11. bende yaptımmm harika olduuuuuuuuuuuu :)

    YanıtlaSil

Yorumlar