Sayfalar

29 Mart 2013 Cuma

KADINBUDU KÖFTE


Herkese Günaydın ve hayırlı Cumalar diliyorum,
Bugün sizlere yine ilk kez denediğim bir tarifimle merhaba diyorum. Hepimizin bildiği hatta çoğumuzun sık sık yaptığı bu köfteyi ben ilk kez denedim. Aslında çok da severim ama niyeyse bir türlü yapmak nasip olmadı. İş yerinde çok sık çıkardı ve benim çok sevdiğimi bildiği için aşçımız Havva abla hep bir tık fazla koyardı tabağıma sağolsun :)))) Şimdi evdeyim ve iş başa düştü. Kolları sıvayıp geçtim köftenin başına:)))) Oldu çok da güzel oldu. Hatta yaptığım akşam kayınvalidem ve kayınpederim akşam yemeğine bize geldiler. Her ikisi de çok beğendi :)) Eşim ve kızımdan da tam not alan tarifimi sizlerle paylaşmaya geldi sıra:))))))
İşte malzeme listem...


Malzemeler: (14 adet için)
400 gr kıyma,
1 yumurta,
1 orta boy soğan,
1 çay bardağı pirinç,
1 tutam maydanoz,
tuz ve karabiber,
zeytinyağı

Panelemek için:
2 yumurta,
1 kase un,
1 kase galeta unu

Kızartmak için: sıvıyağ

Yapılışı:
Öncelikle pirinci yıkayıp küçük bir tencereye alalım. Üzerine 1 çay bardağı su ilave edip orta ateşte haşlayalım. Arada kontrol edelim diri ise biraz daha su ilavesiyle iyice haşlayalım. Ayrı bir tencereye 1 çorba kaşığı kadar zeytinyağı koyup "kıymanın yarısını" 3-4 dk kadar kavuralım. Süre sonunda biraz tuz ilave edip karıştırıp soğumasını bekleyelim. Haşlanan pirinci süzüp, soğutalım. Derince bir kaba kavurduğumuz kıymayı, pirinci, rendelediğimiz soğanı, çiğ kıymayı, yumurtayı, ince kıyım maydanozu, değirmenden çektiğimiz karabiberi ekleyip çok az da tuz ilave edip iyice yoğuralım.  Harcımızı 30 dk buzdolabında bekletelim.
Daha sonra elimize limon büyüklüğünde parçalar alıp köfte şekli verelim.
Bir kaba panelemek için 3 ayrı kap koyalım. Birine çırpılmış yumurtaları diğerine unu ve sonuncuya da galeta ununu koyalım.
Şekil verdiğimiz köftelerimizi önce una sonra yumurtaya ve en son galeta ununa bulayıp kızgın yağda arkalı önlü kızartalım.
Bir havlu peçete üzerine alıp fazla yağını çektirelim.
Sıcak sıcak yanına makarna ve yeşil salata ile servis edelim :))))
Afiyetler olsun.

Not: Evde yaptığımız sade pilavımızdan bir miktar ayırıp deepfreze kaldıralım. Bu köfteyi yapmak için elimizin altında pilavımız her daim hazır olur...

22 yorum:

  1. elıne sağlık cok severım ama uğrastırıyor dıye ertelerım

    YanıtlaSil
  2. Ben de bayılırım kadınbudu köfteye. Ama evde yapmadım hiç. Aynı şekilde ben de işyerindeki kadınbudunun müptelası olanlardanım. Ellerinize sağlık sevgiler. ;)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir sunum olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık Fatoşcum bende yaparım arada nefis olmuş:)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık, çok severim kadınbudu köfteyi,nefis nefis,sevgiler

    YanıtlaSil
  6. of of öğle vakti yapılır mı bu hemen sana gelebilir miyim ?

    YanıtlaSil
  7. canım fatoşum eline sağlık benim ilk girdiğim tarif hatırası çoktur bende :)))

    YanıtlaSil
  8. Selmacım aslında çok uğraştırıcı değil. Denemeniz isterim :))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Prensesmutfağı çok teşekkürler:)
    İş başa düşünce kendim yaptım ve artık sık sık yaparım herhalde. Hiç de gözümde büyüttüğüm kadar değilmiş :))))
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  10. Cizel PEZUK çok teşekkürler canım,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Elif'çim çok teşekkürler canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. sekermutfağımız beğendiğinize çok sevindim:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Meri buyurun gelin:) Seve seve misafir ederim :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Kadınbudu köfteleriniz çok güzel görünüyor. Ucundan bir lokma almak istedim :)) Nar gibi kızarmış. Ellerinize sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  15. Sunum çok hoş
    Bende hiç yapmadım
    Okulda çok yerdik yemekhanede sevdiğimiz yemeklerdendi
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor köfteler

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Pumpulininmutfağı çok teşekkürler:)
    Denemenizi isterim.
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  18. Dilek hanımcım çok teşekkürler :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık canımm görüntü şahane,akşamın bu yemek saatinde nasılda ağzım sulandı :)
    Daha fazla bakamıcam size afiyet olsun :) Selamlar

    YanıtlaSil
  20. Gelibolu17 çok teşekkürler canım :))))
    Biz de çok sevdik çok :)))
    Artık sık sık yapıyorum:)
    Öpüyorum canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. gerçekten muhteşem ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  22. yapması zor değil mi canım

    YanıtlaSil

Yorumlar