Sayfalar

5 Şubat 2016 Cuma

PORTAKALLI HAŞHAŞLI BROWNİ KURABİYE



PORTAKALLI HAŞHAŞLI BROWNİ KURABİYE

Malzemeler:
250 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
2 adet yumurta,
1 çay bardağı sıvı yağ,
2 kahve fincanı toz şeker,
1 portakal kabuğu rendesi,
1 paket kakao (8-9 çorba kaşığı)
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
Aldığı kadar un (elenmiş)


Islatmak için;
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı toz şeker

Mantolamak için: mavi ya da mor haşhaş

Üzeri için:
hindistan cevizi


Yapılışı:
Genişçe bir kabın içine portakal kabuğu rendesi hariç diğer tüm malzemeyi alıp güzelce yoğuralım. Ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim. Bu aşamada portakal kabuğu rendesini ekleyip biraz daha yoğuralım. Elimizle ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayalım ve haşhaşa bulayalım. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralıklı olarak dizelim. Önceden 180 'C ye ayarladığımız fırında 10-15 dk arası kurabiyelerimiz çatlayana kadar pişirelim. Kurabiyeler pişerken biz şerbetini hazırlayalım. Bir kabın içinde ılık süt ve şekeri şeker eriyene kadar karıştıralım. 
Fırından çıkan sıcak kurabiyelerimizi hiç vakit kaybetmeden bu şerbete batırıp çıkartalım ve başka bir tepsiye dizelim. Kalan şerbeti de kurabiyelerimizin üzerine gezdirelim.
Üzerine bir tepsi kapatıp tüm şerbeti çekmesi için bekleyelim. Daha sonra üzerini hindistan cevizi ile süsleyerek servis yapalım.
Afiyet Olsun...



Not: 2015 yılı Alaçatı Kurabiye Yarışmasında değerli jüri üyelerinin " En Lezzetli Kurabiye" ödülüne layık gördüğü tarifimdir...
Umarım sizler de dener ve beğenirsiniz...



32 yorum:

  1. Immhh çok leziz duruyor. Kakaolu olan hiç bişeyi benim oğlanlar yemiyor. Sade yapsam özelliğini bozmuş olurmuyum acaba? Ödüllü olması daha da cezbetti beni. Hafta sonu deneyebilirim ;)
    Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sade hiç denemedim ama lezzetli olacağını düşünüyorum :)
      dnerseniz sonucu benimle paylaşın lütfen :)
      yalnız kakao miktarı yerine o kadar un ilavesi yapmayı unutmayın..
      şimdiden afiyetler olsun,
      sevgiler,

      Sil
  2. Bu tarifini instragramda gördüm. Bende denemek istiyorum. İnşallah en kısa sürede denemek nasip olur. :) Bu arada sunum harika ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka deneyin çok güzel oluyor gerçekten :)
      teşekkürler,
      sevgiler :)

      Sil
  3. Nefis bir şeye benziyor. ellerinize sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Bu tarif kızımın favorisi:))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor,kesinlikle denenmesi lazım :)

    YanıtlaSil
  7. Oyy çok baştan çıkarıcı görünüyorlar, ellerinize sağlık ve tebrikler.

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler sevgili tolunay :))
      sevgiler...

      Sil
  8. Bu tip kurabiyeleri çok seviyorum. Ayrıca portakalın içindeki sunuma da bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. portakal ve çikolata inanılmaz yakışıyor birbirine,
      müptelası olduk ailecek :)))

      Sil
  9. ellerinize sağlık
    deneyeceğim tarifler arasında yerini aldı bile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim :)
      sonucu paylaşın lütfen deneyince ..
      sevgiler,

      Sil
  10. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. tebrıkler cnm elıne saglık

    YanıtlaSil
  12. Bu güzelliğin ödül almamasına imkan yok ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkürler,
      yanaklarım pembe pembe oldu şu an :))
      o sizin güzleliğiniz
      sevgiler kucak dolusu....

      Sil
  13. Merhabalar,
    Buna çok benzeyen tarifi ben de paylaşmıştım sayfamda ve benim için 2015 yılının favorilerinden oldu, bağımlısı oldum resmen, harika... Sizin de Elinize sağlık...
    Bu arada sayfanızı inceledim, Ben de sayfama beklerim siz de katılırsanız çok mutlu olurum...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Fulya hanımcım,
      Hoşgeldiniz sayfama. Aynen biz de müptelası olduk bu güzelliğin :)
      sık sık yapıyorum bu ara..
      teşekkürler yorumunuz için, hemen geliyorum ziyaretinize :)
      sevgiler...

      Sil
  14. Test edilmiş, onaylanmış, ödül bile almış. O halde bize de denemek düşer.
    Çok güzel ve iştah kabartıcı duruyor kurabiyeler. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler :)
      kesinlikle deneyin diyorum, müptelası olduk ailecek :))
      sık sık yapar oldum bu ara :))
      hatta eimin iş arkadaşlarından sipariş almaya başladım bu kurabiyelerden...
      sonucu paylaşırsanız mutlu olurum,
      kocaman sevgiler Deniz'cim :)

      Sil
  15. Enfes kurabiye,bizlerle paylastiginiz için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğin için ben teşekkür ediyorum :)
      Sevgiler,

      Sil

Yorumlar