Sayfalar

9 Eylül 2016 Cuma

NOHUT UNLU ARMUTLU KEK - KENTON NOHUT UNU DENEYİMİM


Merhaba sevgili dostlarım,
Bugün sizlere yepyeni bir üründen bahsetmek istiyorum. Kenton'un yeni piyasaya çıkardığı Bakliyat Unlarını aranızda duyanlar ya da kullananlar olmuştur belkide. Hiç duymayanlar için bir kez de ben anlatmak istiyorum. Kenton biliyorsunuz çok kölü bir firma ve sürekli kendini geliştiren, yenileyen bir marka.

Hayat zaten çok hızlı akıp gidiyor ve bizler pek çok şeye yetişemiyoruz. Çalışan annelerin işleri daha da zor aslına bakarsanız, 
Hem yoğun iş temposu, hem de ev idare etmek hiç de kolay değil.



Kenton yakın zamanda biz hanımlara rahatlık olması açısından ve evde bakliyat yemeyen minnaklarımız için geliştirdiği " Önpişirilmiş bakliyat unlarını" üretti. Çok da iyi etti bence. Çünkü bakliyat demek protein demek, sağlıklı olmak demek..Pratik hazırlanan yemeklerin kurtarıcısı hatta lezzet iksiri diyebilirim ben bu unlara. 

Nohut, yüksek lif ve protein oranı ve yapısı gereği gluten içermemektedir. Bu yüzden de önemli bir besin kaynağıdır. Kenton Önpişirilmiş Nohut Unu İç Anadolu Bölgesinde yetişen Gökçe nohutunun tüm besleyici özellikleir korunarak haşlama, kurutma ve öğütme aşamalarından geçerek üretilmektedir. Kenton Önpişirilmiş Nohut Ununu hiçbir işlem yapmadan yemeklerinizde kullanabilirsiniz. Hatta kahvaltı sofralarınızda bile bu unu kullanabilirsiniz. Yapacağınız omletin içerisine ekleyebilirisniz. Yada ekmeğe ve benim yaptığım gibi kek, kurabiye gibi pek çok tarife ekleyebilir besleyicilik katmak için kullanabilirsiniz.

Çorbanıza ekleyeceğiniz 1 yemek kaşığı bakliyat unuyla ev halkına besleyici değeri yüksek bir yemek yedirmiş olacaksınız. Çocuklar sebze ve bakliyat yemeklerine karşı biraz tepkilidirler. Kaldı ki bizim ana yemeklerimizdir bunlar.
Kuru Fasulye, Nohut, Mercimek...

Ben de bugün sizlerin karşısına lezzetli bir tarifle geldim,
Nohut ununu denedim ve sonuçtan oldukça memnun kaldım.
Kekin içinde nohut kokusunu hissedecek miyim diye düşünmüştüm ilk başta ama tadına baktıktan sonra nefis bir kek olduğuna kanaat getirdim.

Sizler de yemeklerinize bakliyat unlarından ekleyebilirsiniz. Gönül rahatlığı ile de sevdiklerinize sunabilirsiniz.

Tadında hiçbir farklılık yok, nohut kokusunu kek de almadıysam hiçbirşeyde almam :)

Son olarak şunu söyleyebilirim,
Çocuklara bakliyat yedirmenin en kolay hali diyorum ve hemen tarifime geçiyorum, 

NOHUT UN'LU ARMUTLU KEK

Malzemeler:
3 adet armut
3 yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı süt,
1/2 su bardağı sıvıyağ ( ben zeytinyağı kullandım)
3 çorba kaşığı limon suyu,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı un,
1,5 su bardağı kenton nohut unu,
1 çay kaşığı tarçın,
2 çorba kaşığı haşhaş

Yapılışı:
Öncelikle yumurta ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Sonra sırasıyla süt, sıvıyağ, limon suyu ilave edip karıştıralım. Ardından vanilya, kabartma tozu, tarçın, haşhaş ve unları ekleyip karıştıralım. Homojen kıvam alana kadar karıştıralım. Büyük kare borcamın tabanını yağlayalım. Harcı kalıba boşaltalım. Armutların kabuklarını soyup dilimleyelim. Harcın üzerine dizelim. 
Üzerine hafif tarçın serpelim. (arzuya göre) 
Önceden ısıtılmış 180' C deki fırında yaklaşık 25-30 dk arası pişirelim.
Dilimleyerek servis yapalım.
Afiyet Olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar