Sayfalar

21 Mart 2017 Salı

LOR PEYNİRLİ SANDAL BÖREK


Merhaba sevgili dostlarım,

Yine yeni bir haftaya merhaba dedik,her yeni gün yeni bir başlangıçtır hep benim için. O günün size vereceği güzellikler başka başkadır. Bir önceki gün bir sonrakine benzemez. Ben buna inanırım ve her sabah şükürle uyanırım. Sevdiklerim yanımda ve sağlıklı uyandığım için şükrederim. Her şeyin başı sağlık değil mi ? Onsuz hiçbir şeyin tadı yok...
Hepimize sağlık mutluluk dolu günler dileyerek bugünkü tarifimden bahsetmek istiyorum sizlere...

Oldukça pratik bir börek. Görüntü itibariyle de bence havalı da bir börek :)

Ben pazar kahvaltısı için yapmıştım ev halkına..
Sizler ister kahvaltılarınıza, ister gün masalarınıza kolaylıkla hazırlayabilirsiniz.

Hemen yapılışına geçiyorum öyleyse;



PEYNİRLİ SANDAL BÖREK

Malzemeler:
2 adet yufka,

Sosu için:
yarım çay bardağı sıvıyağ,
yarım çay bardağı sut ya da yoğurt, ( ben süt kullandım)
yarım çay bardağı su,
1 tatlı kaşığı karbonat

İçi İçin:
250 gr tulum loru ( beyaz peynir de olur)
bir tutam maydanoz


Üzerine:
1 yumurta sarısı (akını iç malzemesine kullandım)
susam

Yapılışı:
Öncelikle sosunu hazırlayalım. Bir kabın içine sos malzemelerini koyup çırpalım.
Yufkamızı tezgaha serip kaşık yardımıyla sosdan gezdirelim üzerine. Sonra ikinci yufkayı üzerine serelim ve yine sosdan gezdirelim. Yufkayı 8 üçgene bölelim. İlk üçgeni alıp geniş tarafından başlayıp kıvırarak üçte ikisini saralım. Sardığınız rulonun kenarlarından tutarak uçlarını birleştirelim. Dışta kalan yufkanın sivri kısmını da içeri doğru alarak sandalı tamamlayalım. Bütün üçgenler için aynı işlemi uygulayalım. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştirelim. İç harcı eşit şekilde böreklerin orta kısımlarına paylaştırelım. Kenar kısımlarına da yumurta sarısı sürüp susam serpiştirelim.
Önceden ısıttığımız fırında 180' C de kızaran kadar yaklaşık 250 dk pişirelim.

Sıcak servis yapalım.
Afiyet Olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar