Sayfalar

15 Şubat 2018 Perşembe

KAHVALTILIK PANCAKE



Merhabalar Sevdiklerim,
Kahvaltıda biraz farklı şeyler yapmak ve sofralarımızı daha da güzelleştirmek isteriz. Hele de bu hafta sonu ma aile yaptığımız kahvaltılar ise daha da özeniriz değil mi ?? İşte sizlere bugün uzun yıllardır yaptığım bir tarifi paylaşmak istiyorum. Baktım ki sayfamda yok. Nasıl paylaşamışım bunca zamandır dedim ve hemen ekledim.
Bu arada bilgisayarımla birtakım sorunlar yaşıyorum. Uzun zamandır paylaşım yapamayışım da bu yüzden. Neyse ki sorun çözüldü ve sizlerle buluştum yine..

Herkesin bildiği bir tarif aslında pancake ama ben bilmeyenleri de düşünerek tarifi ekliyorum. Hatırlıyorum da evliliğimin ilk yıllarında annemi az mı aramıştım. Her yemek pişireceğim zaman telefon açar sorardım 😊😊
Bir dönem sürekli telefondan tarif alarak geçmişti. Sonra netten bakarak pek çok tarife ulaştım, öğrendim ve sonrası malum 😊😊

Neyse demem o ki kolay ve pratik bile olsa tarifsiz olmuyor ben bunu bilir bunu söylerim 😃😃

Haydi hemen tarife geçelim;


KAHVALTILIK PANCAKE TARİFİ

Malzemeler:
2 yumurta,
1 su bardağı süt,
2 çorba kaşığı şeker,
1.5 su bardağı un,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu

Pişirme sırasında kıullanmak için: sıvıyağ

Servis sunum önerisi: çilek, muz, bal ve çikolata

Yapılışı:
Öncelikle bir kabın içine yumurta ve şekeri alıp güzelce çırpalım. İçerisine süt, un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip kek hamurundan biraz daha koyu bir hamur elde edelim. Tüm malzemeler homojen bir kıvam alana kadar harcı karıştıralım. Teflon tavaya çok az sıvıyağ ekleyip fırçayla her yerine yağı sürelim. Ocağın altını açıp tava ısınınca kepçe yardımıyla harçtan alıp tavaya dökelim. Tavada aynı anda bikaç tane pancake pişirebilirsiniz. Tavanın büyüklüğüne göre bunu ayarlayalım. Pancakeler biraz yayılma yapacaktır bunu ona göre ayarlayalım. Pancake' lerimizin üzeri göz göz olunca spatul ile ters çevirelim. İki tarafı da pişen pancakelerimizi servis tabağına alalım.

Yanında çilek, muz, bal ve çikolata ile birlikte tüketelim 😊😊

Umarım dener ve bizim gibi beğenirsiniz....

Afiyet Olsun




2 yorum:

Yorumlar